24 Aralık 2010 Cuma

Idam Değil Onsekiz


                (Iraklı kardeşim Şemseddin Kuzeciye)


Asker botunun ağır sesi geliyor.
Ilk ve son bir saatlik duruşma
Ve onsekiz yıllık hapis.
Benim suçsuzluğumu
Allahtan, hakimden başkası duymaz.
Kim bilir, belki
Aşkımda tereddüt içindedir.
Ey Aşkım!
Bir sen, bir de Allahım
Beni kurtaracak,
Zülme dayandıracak.
Burada iki ayaklılar,
Beton gibi öyle soğuklar.
Işte buz bakışlı,
Can yakışlı,
Gözetici kapı deliğinden bakıyor.
Bot sesi de çok yakından geliyor.
Paslı kapı gıçırdayarak açıldı.
Kelepçe vuruldu elime.
Sert bir sesle
Emir verildi yürümeme.
Yürüyorum,
Ve hüzünlü düşünüyorum.
Sevgilim bu iftiraya inanırmı?
Onsekiz yıl ayrılığa dayanırmı?
Ey, Allahım?
Bana sabırlar ver,


Aşkım kalmasın vefasız.
Yine şükürler olsun!
Idam değil, onsekiz.
Nazik bedenimi ıslak hücrede
Böcekler acımasız kemirmede
Zindan olur cehennem.
Sen ak saçlı boynu bükük
Karşılarsın dönürsem.
Öpülmemiş dudakların kuru kuru,
Uzak beklemiş gözlerin duru duru.
         Bir zamanki parlak alnın çizilmiş.
Benim suçsuz ve hapisde geçmiş ,
Ömrüme kan aglamış
Kalbinde kuvvet tükenmiş.
Kucaklarsın aciz aciz.
Yine şükürler olsun!
Idam değil, onsekiz.


Oraz YAĞMUR




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder